Povídky Karla Dostála - Pokažený 1. MÁJ

11.12.2009 12:45

POKAŽENÝ PRVNÍ MÁJ
Byl jsem pozván na májovou veselici do vesnice Netřeba. Kamarád myslivec, který mě pozval, mi řekl, že musíme nejdříve do prvomájového průvodu, který se již řadí na návsi. Nás postavili mezi myslivce do čela průvodu, kde již byli kamarádovi známí. Všichni ostatní účastníci měli transparenty, jen my měli ruce prázdné. Kamarád, aby to napravil, narychlo jeden napsal a my dva jsme s ním nastoupili do čela průvodu. Pořádající ještě prohlíželi, je-li vše v pořádku. Když přišli k nám, okamžitě nás vyřadili a řekli: ,,Zmizte domů, my s takovými zpátečníky nechceme mít nic společného. A ještě budete po oslavě předvoláni.“ Stáhli jsme transparent a šli do restaurace. Tam už bylo zpátečníků více. Ptali se nás, proč jsme byli vykázáni z průvodu. Ani jeden z nás si nebyl ničeho vědom. Vše jsme pochopili až při rozvinutí transparentu, kde bylo velkým písmem napsáno KSČ NETŘEBA. Kamarád řekl: ,,Tak já byl vyloučen ze strany, ještě než jsem tam vstoupil.“

© 2009 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webu zdarma s WebnodeWebnode